hamburger Drukuj Ulubione

Definicja rezerwacji

      Brak komentarzy do Definicja rezerwacji

Reservis to nie tylko kalendarz – dajemy Ci wiele możliwości i ustawień dzięki którym zarządzanie Twoją firmą będzie łatwiejsze i bezproblemowe. A ty będziesz miał czas na inne sprawy.

Podstawową funkcjonalnością Reservis pozostają jednak rezerwację. Czyli czas jaki poświęcasz klientom.  

Rezerwacja jest zapisem wizyty klienta w twojej firmie zawierającym:

  • godzinę rozpoczęcia i zakończenia wizyty oraz czasem jej trwania wynikającym z tych terminów,
  • miejsce wykonania usługi – usługi możesz świadczyć w siedzibie firmy, z dojazdem do klienta, czy też online,  
  • usługę której wykonania zażyczył sobie klient,
  • pracownika który ma zrealizować wizytę klienta,
  • dane klienta który zamówił wizytę w tym informacje o jego saldzie.

Dodatkowo, rezerwacja może zawierać:

  • cenę wizyty,
  • etykietę rezerwacji która pomoże pracownikowi obsłużyć klienta,
  • odpowiedzi na dodatkowe zagadnienia których potrzebujesz do prawidłowego zrealizowania usługi  
  • komentarz który może wskazywać na co pracownik ma zwrócić szczególną uwagę.



Dodawaniem rezerwacji rządzi kilka zasad. Jedną z nich są elementy obowiązkowe jakie musi zawierać każda wizyta niezależnie do tego czy zostanie dodana przez salon czy online przez klienta. Są to:

  • dane klienta,
  • miejsce wykonania rezerwacji – ale tylko wtedy gdy usług które świadczysz mogą być wykonane w dwóch miejscach np. w firmie i z dojazdem do klienta, jeżeli świadczysz usługi tylko w jeden sposób, nie musisz dokonywać wyboru
  • nazwa usługi,
  • czas trwania usługi.

Wszystkie inne informacje są elementami dodatkowymi, które możesz ale nie musisz wypełnić.

Klienci którzy rezerwują wizytę online w Twojej firmie, mogą to zrobić tylko w przyszłości, w godzinach w których dostępni są Twoi pracownicy. Pracownicy mogą to zrobić zawsze, jednak o tym czy dana osoba może zapisać wizytę:

  • w czasie wolnym od pracy,
  • w czasie przeszłym – czyli takie dla których czas realizacji już upłynął,
  • w kalendarzu innych pracowników,
  • z usługą wykraczająca poza kwalifikacje pracownika,

zależy od uprawnień pracownika. Uprawnienia te są definiowane w trakcie tworzenia konta pracownika w reservis.

W kalendarzu widzisz wszystkie wizyty – zarówno te które sam wprowadziłeś jak i te dodane online przez Klienta. Jeżeli świadczysz usługi w kilku miejscach już na pierwszy rzut oka zobaczysz gdzie dana wizyta ma być wykonana – informuje o tym kolorowa kropka w lewym górnym rogu rezerwacji.

Kolor: 

– jasny niebieski oznacza rezerwacje online 
– granatowy oznacza rezerwacje w firmie
– granatowy oznacza rezerwacje w firmie