Nieobecności formalne to zestawienie wszystkich nieobecności pracowników, zaplanowanych lub nie, przewidzianych przepisami prawa oraz procesem rozwojowym pracowników Twojej firmy:
urlopy – w tym urlopy wypoczynkowe, okolicznościowe lub na żądanie,
zwolnienia lekarskie,
szkolenia obowiązkowe np. BHP lub dodatkowe na które wysyłasz pracowników.
Nieobecności te możesz zaplanować i wprowadzić wcześniej w grafik pracy pracownika
wykorzystując zakładkę czas pracy – zobacz jak,
wykorzystując funkcjonalności kalendarza – zobacz jak.
Lista nieobecności formalnych
W sekcji Pracownicy w zakładce nieobecności formalne widzisz listę wszystkich nieobecności – tych zaplanowanych oraz tych które już były wykorzystane. Szybko sprawdzisz powód nieobecności jej termin oraz czas jest trwania, pracownika którego dotyczy nieobecność oraz dodatkowy opis o ile został on wprowadzony.

Możesz:
wyświetlić nieobecności tylko jednego pracownika lub wszystkich,
zobaczyć wszystkie nieobecności lub sprawdzić interesujący Cię okres,
odwołać wybraną nieobecność – np. w przypadku odwołania szkolenia,
zmienić zakres informacji wyświetlanych na liście.
Dodanie nieobecności formalnej
Urlop, szkolenie lub zwolnienie możesz dodać w grafiku czasu pracy pracownika lub w jego kalendarzu, ale możesz wykorzystać również zakładkę Nieobecności Formalne. Skorzystać z przycisku w lewym górnym rogu aby otworzyć okno dodawania nowej nieobecności.

Po kliknięci otworzy się dodatkowe okno w którym zdecydujesz czy wprowadzasz nieobecności na cały dzień/kilka dni czy tylko na parę godzin.

Jeżeli wprowadzasz nieobecność na kilka godzin – wskaż datę i godziny nieobecności, jej powód, pracownika lub pracowników których nieobecność dotyczy a następnie dodaj ją do kalendarzy wskazanych osób.

W przypadku dłuższych nieobecności

wystarczy że wprowadzisz:
datę początku i końca nieobecności
typ nieobecności
pracownika lub pracowników których wpis dotyczy

I już wystarczy dodać wpis, wstawiając nieobecność do kalendarza.