hamburger Drukuj Ulubione

Karta pracownika

      Brak komentarzy do Karta pracownika

Dodając pracownika do systemu automatycznie tworzysz jego kartę w której zapiszesz niezbędne informacje:
                             wewnętrzne, nie widoczne dla klientów takie jak jego imię i nazwisko, dane kontaktowe, czy inicjały które ułatwią pracę z kalendarzem, 
                             ogólne dotyczące dostępności pracownika w rezerwacjach, jego czasu pracy, czy zakresu wykonywanych usług
                             widoczne dla klientów takie jak imię pracowania, zdjęcie i opis jego umiejętności, czy wyróżnienie którym zwrócisz uwagę klienta na cechy szczególne
                             statystyczne dotyczące jego pracy w bieżącym miesiącu kalendarzowym.  

Kartę pracownika otworzysz jednym kliknięciem.

Dodawanie i edycja pracownika

W chwili założenia konta w systemie, powstało Twoje konto osobiste o nazwie admin do którego zostały przypisane dane logowania wskazane w formularzu zakładania konta. Jeżeli chcesz zmienić dane konta, przejdź do edycji karty pracownika.

Możesz również dodać kolejnego pracownika i nadać mu uprawnienia do logowania.

Elementy karty pracownika

Informacje wewnętrzne

W pierwszej kolejności wpisz lub zmodyfikuj dane pracownika

                            – imię i nazwisko, możesz również wpisać samo imię,
                            – dane kontaktowe takie jak telefon oraz e-mail

Inicjał i kolor ustawiają się automatycznie – kolor generowany jest losowo przez system a inicjał to pierwsze litery imienia i nazwiska pracownika.  Oznaczenia te pomogą wyszukiwać rezerwacje pracownika na liście, czy ułatwią pracę z kalendarzem rezerwacji. W każdej chwili możesz zmienić przypisane informacje.

W następnym kroku zdecyduj czy pracownik może logować się do systemu oraz jakich uprawnień dostępowych mu udzielasz.

Dostęp zespołowy ustawiasz wtedy gdy chcesz aby kilkoro pracowników logowało się przy użyciu tych samych danych – loginu i hasła.

Wszyscy pracownicy którym nadałeś dostęp zespołowy automatycznie otrzymują rolę młodszego pracownika. Zapoznaj się z informacjami jakie operacje będą mogli wykonywać.

Dostęp indywidulany ustawiasz wtedy gdy każdy pracownik ma logować się indywidulanym adresem e-mail oraz hasłem. Ustawiając pracownikowi dostęp indywidulany automatycznie tworzysz dla niego osobiste konto w systemie.

Możesz również skorzystać z możliwości wysłania do pracownika maila w którym będzie znajdował się link dzięki któremu będzie on mógł samodzielnie ustawić swój dostęp w dowolnej chwili.
Ważne !!!! – link jest ważny 24 godziny od momentu wysłania.

Zobacz jaki zakres uprawnień możesz nadać pracownikowi.

Ważne !!!!  Żadne informacje które dodasz w części wewnętrznej karty pracownika nie są widoczna dla klienta który będzie rezerwował wizyty online. Wyjątek może stanowić imię i nazwisko pracownika

Dostępność pracownika w rezerwacjach

W tej części ustawisz dostępność pracownika w rezerwacjach:

                 – zdecydujesz czy dla pracownika ma być prowadzący kalendarz wizyt. Kalendarz jest niezbędne gdy przyjmuje on klientów – to właśnie tutaj będzie widać godziny pracy pracownika oraz wizyty które ma zrealizować bądź już zrealizował.

Jeżeli dla pracownika nie jest prowadzony kalendarz, pozostałe ustawienia na karcie pracownika będą nie dostępne – znikną z karty po przestawieniu ustawienia dotyczącego kalendarza. Pracownik będzie mógł logować się do reservis aby zarządzać firmą (administrator lub kierownik) lub wprowadzać rezerwacji klientów (sekretariat) w kalendarzach pracowników realizujących usługi.

Jeżeli zdecydujesz się włączenie kalendarza dla danej osoby będziesz mógł uzupełnić resztę ustawień. 

                   –  określisz czy do danego pracownika klienci mogą samodzielnie rezerwować wizyty,  czy też mogą to zrobić tylko pracownicy. W sytuacji gdy zdecydujesz że dla danej osoby nie jest prowadzony kalendarz, ta opcja będzie niedostępna

–  ustawisz czas pracy pracownika – czyli jego dostępność dla klientów. Czas pracy będziesz widzieć w kalendarzu pracownika, w zakładce czas pracy w sekcji Pracownicy, i to w tym czasie klienci online będą mogli rezerwować wizyty dla tego pracownika

                    –  określisz czy pracownik może wykonywać wszystkie usługi jakie świadczy twoja firma – tzn. czy ma umiejętność niezbędne do wykonania usługi.

Przykładowo, możesz określić czy fryzjer pracujący w Twoim salonie ma wiedzę niezbędną mu do wykonywania zabiegów kosmetycznych które również oferuje Twoja firma lub czy mechanik samochodowy którego zatrudniasz może jednocześnie lakierować blacharkę samochodu.

Po wybraniu opcji potwierdzającej możliwość realizacji tylko części usług, pokaże się okno w którym znajdują się wszystkie zdefiniowane usługi wśród których będziesz mógł wybrać te które wykonuje dany pracownik – tylko te usługi pozostaw zaznaczone.

Pracownicy firmy będą mogli dodać w kalendarzu rezerwację niezależnie od usługi. Klienci będą mogli zarezerwować u tego pracownika wizytę wyłącznie dla usług które wskażesz na tym etapie.

Informacje widoczne dla klientów 

Warto zdefiniować informacje jakie o pracowniku będzie widzieć klient. Pokazując informacje o dodatkowych certyfikatach czy udziale w zawodach: krajowych lub międzynarodowych odbywających się w specjalizacji danego pracownika możesz zachęcić klienta do skorzystania z usług Twojej firmy i zapewnić go że znajdzie się w dobrych rękach.

Wprowadzając dane pracownika podałeś jego imię i nazwisko. W tej części jego karty możesz zdecydować która informacja ma być dostępna online

Włącz ustawienie i wpisz to co ma widzieć klient – np. tylko imię pracownika lub jego pseudonim.

Ważne – jeżeli tego nie zrobisz, Twoi klienci rezerwując wizytę będą widzieli imię i nazwisko które wpisałeś w sekcji danych wewnętrznych pracownika.

W opisie pracownika przedstaw jego umiejętności, dotychczas zdobyte doświadczenie zawodowe, informacje o dodatkowych umiejętnościach oraz zdobytych certyfikatach lub ukończonych kursach – wszystko to co może zachęcić klienta do skorzystania z usług tego właśnie pracownika. Pamiętaj, żeby wszystkie umieszczone tutaj informacje były zgodne z rzeczywistością.

Możesz dodać wyróżnienie dla pracownika – np. żeby dodatkowo podkreślić to z czego pracownik jest szczególnie dumny a co może być zachęcające dla klienta: zdobyte mistrzostwo świata, znajomość języka migowego, itp.

Kliknij dodaj wyróżnienie pracownika a następnie dodaj nowe wyróżnienie lub wybierz to które masz już zdefiniowane i chcesz je zmienić

Gdy dodajesz nowe wyróżnienie

Wyróżnienie które dodasz automatycznie będzie włączone na karcie pracownika .

Gdy chcesz włączyć wyróżnienie które już jest zdefiniowane w systemie

Wystarczy że klikniesz nazwę wyróżnienia które chcesz włączyć.
Wyróżnienia które są zdefiniowane w systemie a są wyłączone prezentowane są szarym kolorem, po ich włączeniu wyświetlają się w kolorze który został im przypisany.  
Jeżeli wybierzesz zarządzaj wyróżnieniami będziesz mógł zmodyfikujesz lub całkowicie usunąć wprowadzone oznaczenia.

Jeżeli chcesz dołączyć zdjęcie pracownika, musisz uzyskać na to jego zgodę i mieć je zapisane na urządzeniu na którym pracujesz w formacie  jpg, png i nie cięższe niż 200KB.

tworzy się okno w którym możesz dodać zdjęcie lub filmik promujący umiejętności pracownika.

Nie zapomnij o konieczności zapisywania zmian które wprowadzisz na karcie pracownika. Jeżeli tego nie zrobisz i wyjdziesz z karty pracownika – stracisz zmiany które wprowadziłeś.