- reservis centrum pomocy - https://wiki.reservis.pl -

Lista Klientów

Tworzenie bazy klientów

Lista klientów powstaje właściwie samodzielnie w czasie gdy korzystasz z Reservis  – wystarczy że dodasz nowego klienta wprowadzając rezerwację lub klient sam zarezerwuje wizytę  a dane automatycznie zostaną  wpisane do twojej bazy.

Możesz też samodzielnie dodawać klientów do swojej listy.

Na liście klientów widzisz:

                 – typ klienta – obecnie Reservis obsługuje tylko klientów indywidualnych,
                 – inicjały klienta oraz przypisany do niego kolor – tworzone automatycznie w trakcie dodawania wpisu do bazy, 
                 – imię i nazwisko klienta lub nazwę firmy
                 – adres e-mail,
                 – telefon klienta,
                 – etykiety jakie przypisałeś dla klienta
                 – oznaczenie czy klient należy do klientów ulubionych,

Klikając w dowolny nagłówek listy posortujesz ją. Ponowne kliknięcie tego samego nagłówka odwróci sortowanie np. posortujesz dane klientów po adresie mailowym od a do z lub od z do a. 

Możesz również zmienić kolejność elementów widocznych na liście czy zrezygnować z wyświetlanie części informacji.

Aby zmienić kolejność wyświetlanych kolumn, wystarczy że na oknie edycji kolumn najedziesz na nazwę wybranej kolumny i przytrzymując ją (lewym klawiszem myszy) przeciągniesz ją na wybrane miejsce.

Musisz jednak pamiętać, że zarówno sortowanie klientów jak i zmiana widoku listy nie jest wprowadzana na stałe – jak wyjdziesz z zakładki klienci i wejdziesz do niej ponownie, baza będzie wyświetlana standardowo.